
Den vildeste opdagelsesrejse gennem IT verdenen!
I 1976 mødte jeg min første store inspiration fra EDB verdenen, Bjarner Svejgaard som var chef for RECAU – det Regionale Edb Center ved Aarhus Universitet. Da han viste mig deres computersetup var jeg solgt til computerbranchen! Bjarner er manden til venstre med piben og ‘datamaten’ der ses i baggrunden hedder GIER og blev udviklet i et samarbejde mellem Geodætisk Institut og Regnecentralen.
Jeg besøgte ham privat hvor han lærte mig matematik, men det var ikke kun hans intelligens og hans hardware der imponerede mig. Bjarner var et dybt anstændigt menneske og han var både filosofisk og humoristisk. Det man vil kalde ORDENTLIG!
Jeg har arbejdet i IT branchen siden 1977. Dengang programmerede vi i Cobol og det foregik med hulkort! EN datamaskine fyldte på det tidspunkt en hel gymnastiksal. Havde den en arbejdshukommelse på 1.024 byte var den STOR! På det tidspunkt var EDB-afdelingen altid underlagt regnskabschefen, da de primært blev brugt til at lave bogholderi og regnskab.
Først i firserne begyndte Personlige Computere at dukke op i Danmark. Vores første IMB PC kompatible AT computere (80286) til kontoret, kostede lidt mere end 40.000 kr. pr. stk. PC XT (8088) var lidt billigere.
I 1984 importerede vi DAC/CAM/CAE systemer (OrCad, AutoCad, Pspice mv.) primært til elektronikindustrien.
Vi har udviklet regnskabssystemer, låneadministrationssoftware, produktionsstyringssystemer, værdipapirsystemer, personaleadministration og POS systemer og arbejdet med aktier, obligationer, risikostyring og software til at administrere assets siden 1988.
Internettet i Danmark var på tale allerede først i firserne, men vi skriver 1987 inden .dk topdomæne bliver en realitet. Indtil da havde vi kun bulletin boards vi kunne ringe op via modem. Og der var ikke noget der hed grafisk brugergrænseflade! Det var en grøn skærm med 25 linier og 80 tegn i bredden (overlevering fra hulkorttiden).
I 1998 lavede vi vores første hjemmeside for et byggefirma. Hosting blev dengang leveret af telefonselskaberne.
Men det som har været den største ‘take away’ har været den enorme mængde af mennesker, kontaktflader, kunder, venner og samarbejdspartnere vi har mødt. Det har givet os indsigten i hvordan vi ÆGTE møder andre mennesker. Vi har udviklet helt nye begreber indenfor salg og service hvor vi arbejder lidt på samme måde som toldvæsenet. De opkræver 25% MerværdiOMSætnings afgift.
Forskellen på dem og os er at vi opkræver ikke 25% ekstra fra vores kunder. Vi GIVER vores kunder 25% merværdi. Som det FØRSTE! Det kan vi selvfølgelig kun gøre fordi vi har en stor egenværdi at dele ud af og fordi vi er ret gode til at finde ud af hvor folk er i deres liv og udvikling, hvilke udfordringer de har og om vi ud fra det kan være til assistance. Mere om det her: DenRigtigeMand.
Det er salgspsykologi på et højere plan hvor vi IKKE prøver at sælge noget som helst! Vi ‘connecter’ med kunden. Og når der er en ægte dybtfølt relation, sker der noget helt nyt hvor vi kan løfte mennesker op på det næste udviklingstrin for en kort periode og det er en merværdiforøgelse folk mærker dybt inden i og som grundlægger en dyb tillid til hinanden.
Vi har til dato ikke haft en eneste kunde der ikke har betalt deres regning med glæde! Vi har aldrig haft problemer med udestående fordringer! Vi har ikke nogensinde mistet penge på kunder der ikke ville/kunne betale!
Det er derfor vi hedder Make It Count! Vi forsøger at gøre en forskel for andre mennesker – kunder eller ikke. VI forsøger at LØFTE andre op. Ikke at holde dem nede. Det eneste tidspunkt vi ser ned på andre mennesker er, når de er faldet og vi giver dem hånden for at løfte dem op!